Veelgestelde vragen
over CyberGhost VPN

Vraag #1:
Ik heb Telenet Safespot+ en CyberGhost werkt niet.
Antwoord:
Dit is een bekend probleem dat kan optreden wanneer je Telenet Safespot+ en CyberGhost samen gebruikt. De oplossing ligt in het wijzigen van het protocol binnen de CyberGhost-instellingen. Volg onderstaande stappen om dit aan te passen:
- Open de CyberGhost app op je apparaat.
- Tik op het tandwiel of het instellingenicoon, afhankelijk van je apparaat. (Bekijk de bijgevoegde schermafbeelding voor referentie.)
- Navigeer naar 'VPN'-instellingen.
- Klik of tik op 'Protocol'.
In de lijst met beschikbare protocollen, kies en selecteer 'IKEv2'. - Sluit de instellingen en probeer opnieuw verbinding te maken met een CyberGhost-server.
Zorg ervoor dat je deze wijzigingen doorvoert wanneer je niet verbonden bent met een VPN-server. Als het protocol is gewijzigd en je nog steeds problemen ondervindt, kan het nuttig zijn om je apparaat opnieuw op te starten en het opnieuw te proberen.
Bekijk de schermafbeeldingen hieronder voor een stapsgewijze visuele handleiding.
Als je na het volgen van deze stappen nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met ons voor verdere ondersteuning.
Op de iPad/iPhone:
Op de Mac computer:
Vraag #2:
Hoe wijzig ik de taal naar het Nederlands?
Antwoord:
Allereerst is het belangrijk om te weten dat de Cyberghost app automatisch de taal overneemt van het toestel waarop je het gebruikt. Dus, als je iPad bijvoorbeeld op Engels is ingesteld, dan zal de Cyberghost app automatisch ook in het Engels worden weergegeven.
Mocht de taal van de app toch in het Engels blijven, ook al is je toestel ingesteld op het Nederlands, dan is het aan te raden om je toestel volledig uit te schakelen en vervolgens weer opnieuw op te starten.
Wil je echter het Dashboard - de plek waar je je account beheert - in het Nederlands hebben, dan kun je dat als volgt doen:
- Ga naar https://my.cyberghostvpn.com.
- Klik rechtsboven op het Cyberghost logootje.
- Klik vervolgens op "Language".
- Kies "Nederlands" uit de lijst om de taal te veranderen.
Vraag #3:
Hoe kan ik CyberGhost contacteren?
Antwoord:
Als je CyberGhost rechtstreeks wilt bereiken, kun je dit doen via hun e-mailadres: [email protected].
Indien je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van de 45 dagen 'niet goed, geld terug'-garantie, kan het nuttig zijn om je factuurnummer bij de hand te hebben. CyberGhost kan hierom vragen ter referentie. Om je factuurnummer te vinden, zoek je in je e-mails naar de e-mail met als onderwerp 'CyberGhost Invoice'. Naast het woord "Invoice" in die e-mail vind je het nummer dat je nodig hebt.
Je kunt ze gewoon per mail in het Nederlands aanschrijven hoor.
CyberGhost heeft ook een chat-functie met de klantenservice op hun website, maar deze is alleen beschikbaar in het Engels.
Vraag #4:
Ik heb een e-mail van CyberGhost ontvangen met "Here's your bundle license key(s)!". Wat betekent dit?
Antwoord:
Na je aanmelding bij CyberGhost ontvang je een e-mail met als onderwerp: "Here's your bundle license key(s)!".
Als je in het bezit bent van een prepaid of promotiesleutel (bijvoorbeeld verkregen via een speciale actie of uitverkoop), dan dien je deze sleutel handmatig in te voeren in je CyberGhost-account. Echter, wanneer je direct online een abonnement bij CyberGhost aanschaft, ontvang je geen aparte activatiesleutel. In dat geval wordt alles automatisch aan je account gekoppeld en geactiveerd.
Dus, als alles goed is gegaan met je aanmelding, kun je CyberGhost zonder problemen gebruiken. De genoemde e-mail kun je in dat geval negeren.
All The Tools You Need To Build A Successful Online Business
Lorem ipsum dolor sit amet, metus at rhoncus dapibus, habitasse vitae cubilia odio sed. Mauris pellentesque eget lorem malesuada wisi nec, nullam mus. Mauris vel mauris. Orci fusce ipsum faucibus scelerisque.
Vraag #5:
Is CyberGhost ook voor Nederlanders?
Antwoord:
Jazeker!
In de videoles in de Complete Gids voor VPN zie je hoe ik naar de Belgische website van CyberGhost ga. Vanuit Nederland wordt je automatisch doorgestuurd naar de Nederlandse website van CyberGhost.
CyberGhost VPN is in zowel België als Nederland de beste VPN volgens Trustpilot.
Net zoals in België, is een VPN in Nederland anno 2023 écht een noodzaak. Woon je dus in Nederland of in een ander land? Neem dan ook CyberGhost VPN en beveilig je toestellen tegen online gevaren.
Vraag #6:
De prijs is hoger dan in de video. Hoe kan dat?
Antwoord:
Dat kan kloppen. De prijs van €2,19 per maand geldt voor een tweejarig abonnement en is exclusief btw.
De uiteindelijke prijs is de prijs inclusief btw.
Je kunt ervoor kiezen om CyberGhost VPN een maandje te proberen, of direct een tweejarig abonnement nemen om te profiteren van de laagste prijs.
Vraag #7:
NordVPN of CyberGhost VPN?
Antwoord:
Beide VPN's zijn zeer goed en hebben een hoge kwaliteit beveiliging voor je toestellen, maar CyberGhost is voordeliger voor dezelfde hoge kwaliteit beveiliging. Daarom raden wij CyberGhost VPN aan.
Vraag #8:
Is je e-mailaccount ook beschermd met CyberGhost VPN?
Antwoord:
Nee, een VPN beveiligt je toestel voor hackers, niet je e-mailaccount voor ongewenste reclamemails van online oplichters en hackers.
We hebben andere tips om minder overlast te ervaren van de vele ongewenste reclamemails in je mailbox.
Vraag #9:
Kan ik ook betalen met iDeal?
Antwoord:
Zeker!
iDeal is een online betaalmethode in Nederland. iDeal is ook een betaalmethode voor CyberGhost. Heel handig dus voor de Nederlandse leden om CyberGhost snel en gemakkelijk te betalen met iDeal.
Bancontact is de Belgische variant op iDeal. Helaas is Bancontact geen betaalmethode voor CyberGhost in België.
Vraag #10:
Heeft CyberGhost ook een adblocker?
Antwoord:
Ja, maar op bepaalde apparaten en helaas niet op de iPad en iPhone.
Bovendien geeft de CyberGhost adblocker geen toegevoegde waarde wanneer je Safespot van Telenet hebt. De adblocker van CyberGhost werkt namelijk alleen als je WireGuard Protocol selecteert, maar dit werkt niet in combinatie met Telenet Safespot. Heb je dus Safespot van Telenet? Activeer dan niet deze CyberGhost adblocker.
We raden niet aan om de adblocker van CyberGhost te gebruiken.
Een advertentiestopper of adblocker blokkeert het weergeven van advertenties op websites die je bezoek op je computer, tablet (zoals een iPad) of smartphone (zoals een iPhone).
CyberGhost heeft ook een adblocker die je kunt gebruiken, maar deze werkt helaas alleen op een Android-toestel, Windows computer en een Mac-computer, en dus niet op je iPhone of iPad.
Hoe activeer je deze adblocker?
- Open de CyberGhost-app
- Maak het menu groter
- Klik op Privacy-instellingen
- Zet de knop op groen achter 'Blokkeer content'.
Gratis websites verdienen hun geld met de reclame-inkomsten, zodat jij de informatie op de website gratis kunt bekijken. Wanneer je de advertenties blokkeert, ontneem je hen hun inkomsten, terwijl je wel gebruikmaakt van hun gratis diensten en informatie. Als je een adblocker gebruikt, zou het bovendien kunnen dat de website helemaal niet laadt.
Vraag #11:
Wat is het verschil tussen een VPN en antivirusprogramma?
Antwoord:
Zowel een VPN als een antivirus beveiligen je apparaten en online privacy, maar ze hebben ook belangrijke verschillen.
- Een VPN beveiligt je toestel tegen nieuwsgierige partijen die geïnteresseerd zijn in je online activiteiten en je privéberichten, foto's, e-mails, wachtwoorden, enz. kunnen onderscheppen. Een VPN maakt deze informatie onleesbaar voor de oplichter en verbergt je IP-adres (het nummer van je toestel). Een VPN is dus slim.
- Een antivirus doet wat anders. Een goede antivirus beschermt je toestel tegen virussen en malware. Ze detecteren virussen en schadelijke software en kunnen deze verwijderen van je toestel.
Een VPN en antivirusprogramma vullen elkaar dus aan, maar doen niet hetzelfde. Gebruik daarom in ieder geval een VPN op al je toestellen.
Vraag #12:
Hoe kan ik het CyberGhost-abonnement opzeggen?
Antwoord:
Dit doe je in de CyberGhost VPN-app. Het abonnement wordt automatisch verlengd nadat de contractperiode is afgelopen. Let op dat je het abonnement op tijd opzegt, zodat er geen nieuwe afschrijving plaatsvindt.
Wil je je inschrijving annuleren? Dit kan binnen 45 dagen, wanneer je hebt gekozen voor een 2-jarig contract. Neem daarvoor contact op met de klantenservice van CyberGhost door een mailtje te sturen naar [email protected]. Je kunt hen in het Nederlands mailen.
Vraag #13:
Nadat ik CyberGhost VPN heb geactiveerd, moet ik in Google steeds een captcha invullen om te bevestigen dat ik geen robot ben. Hoe los ik dit op?
Antwoord:
Dat is zeker zeer vervelend. Dit komt door CyberGhost VPN en hier kun je niets aan veranderen. Google neemt het gewoon iets te serieus.
VPN is vooral voor de beveiliging van je toestel buitenshuis. Als je thuis bent en je toestel is verbonden met het veilige wifinetwerk thuis, kun je CyberGhost VPN dus uitzetten zodat je niet steeds deze captcha hoeft in te vullen om aan te geven dat je geen robot bent.
Vraag #14:
Ik heb Telenet SafeSpot+ en SafeGuard. Is dit voldoende?
Antwoord:
Ja, in principe wel, maar Telenet beschikt niet over de functie van streamen vanuit een ander land, waarbij je in het buitenland nog gewoon je favoriete televisieprogramma's, films en series kunt bekijken. Daarvoor gebruik je een VPN.